SÖNDAG 11 DEC

v a c k r a   l y d i a   s o m   j a g   f i c k   ä r a n   a t t   g ö r a   b a l f r i s y r   p å


Igår kände jag hur en gammal barndomsdröm på nytt dök upp i mitt huvud. Att bli frisör.
Detta med frisörtankarna började när jag var jätteliten och fanns med ända tills jag gick i nian. Då det stora valet skulle göras. Gymnasievalet. Det som jag alltid innan varit så säker på, kändes då inte lika självklart. Jag hade lyckats kämpa mig till bra betyg under högstadiet och med mina betyg "skulle" man ju gå natur, för att inte slänga bort sin förmåga och för att ha alla dörrar öppna efter gymnasiet. Så natur blev det, och drömmen om frisöryrket försvann mer och mer ur mitt huvud.
Jag ska inte säga att jag ångrar den väg jag valde, men ibland tänker jag på vad jag verkligen tycker är roligt att syssla med. Vad som ger mig energi och glädje. Och då mina vänner, är det inte naturvetenskap. Att göra uppsättningar och fixa med folks hår är något jag verkligen tycker är roligt.
Tanken kanske inte är att jag ska utbilda mig till frisör, men jag tror att det är nyttigt att ibland fråga sig vad som ger en glädje och energi, och vad man brinner för.
Det är lätt att göra saker som man tror att andra tycker man ska göra, istället för att lyssna till sig själv.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0